;

مجمع الجزایر تنهایی

گردآوری: امیرعلی قاسمی

نمایشگاه انفرادی حجم،

جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ تا جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

به چشم‌اندازی وارد شدیم که بدن‌ها و اشیا ساخته‌اند، در مکعبی روشن که پیش روی ماست. ‏چمنزاری نامرئی ما را دعوت می‌کند به انتظارِ مرکبی بی‌سوار . مسندی تاریک، و قایقی بی بوم ‏و بر، که پیراهن بادبانش است و رشته‌های توری بی ماهی از آن آویزان.

جلوتر، ایزدبانوان، جان‌هایی بی‌دست، جسم‌هایی با پاهای داغدارِ پس از مهلکه، تکه فیگورهایی ‏در تکاپو با زخم، یاد و تاریخ، با بال‌هایی ریخته.

به زمین بازی می‌رسیم، دیر می‌رسیم، آنقدر که انگار تاب از چرخ و فلک رفته است. و زنگار و ‏اسبی به ظاهر چوبی با هم به رفاقت سالیان نشسته‌اند، چهارپایی که در پرشی امیدوارانه ‏خشکش زده و به گردونه‌ی بختِ خویش راضی‌است.

نمی‌دانیم، آنچه می‌بینیم توتم‌هایی هستند که پذیرای دخیل‌ بستن‌های سارا هستند یا ارواحی ‏که از فضای روحانی گذشتگان از بالا به ما می‌نگرند، خیلی بالا.

این جزایر فُرادا(جدا افتاده)، به جهانی متکثر و شکننده تعلق دارند و گویی مدتهاست که اینجا ‏بوده‌اند.

گویی سوگ برای این قبیله، ناگزیر به کوچی بی‌گریز می‌ماند، خوابگردانی بر تخت داوری ‏نشسته، سوداگرانی ازلی بر گردِ سرنوشت خویش سرگردان، تا آنی که در صور دمیده شود؛ ‏گاهی که بی‌مهابا برخواهند خواست. ‏

امیرعلی قاسمی - شهریور  ۱۴۰۱

 

همانطور که نفس می کشیم

مجسمه های سارا حسینی احساسات، دگردیسی و جهش را القا می کنند. فرم ها نتیجه گفتگو و چالش هنرمند با موادی است که برای مجسمه سازی انتخاب میکند: لایه های پاپیه ماشه که با ظرافت و قدرت بر اسکلت های سازنده خود لیز میخورند و بر جای نهایی خود تثبیت می شوند و اشیا یافته شده، خرده ریزها، دورریخته شده ها و چوب که دستمایه کار هنرمند هستند. نهایتا بافت و تکمیل آثار در تقابل با تمامی این مواد به نقطه آخر می رسد.

در این رفت و برگشت پرانرژی مواد و روایت ها، پیکرهایی که تنها ایستاده اند و عمدتا زن هستند شکل می گیرند که بر فردیت خود اصرار دارند.همزمان خطوط ظریفی که تمامی انسانها را به هم پیوند میدهند نیز در کلیت مجموعه ظاهر می شوند. این شخصیت های مرموز و فناپذیر، بر قدرت فردی خود پافشاری میکنند، تمامی خطوط و بافت ها ترجمان قدرت هستند، این که پیروز می شوند یا شکست می خورند اهمیت زیادی ندارد، چرا که توانایی هایشان کاملا واضح هستند.

بار تاریخی و فرهنگی این آثار از رد زمان و فضا گذر میکند. هنرمند از طریق فرم ها و مواد، و با انتقال احساسات خود و آنچه که برایش نامی نیست، صحبت می کند. این نمایشگاه دعوتی است برای مشاهد آثاری که فوق العاده هوشمندانه و مملو از احساس می باشند.خاطرات، تصاویر، مکان ها و جهان هایی متفاوت در کنار هم قرار میگیرند تا زمان از یاد برود.

نازیلا نوع بشری 

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۱۴۰۰ | سارا حسینی
۱۴۰۱ | سارا حسینی
۱۴۰۱ | سارا حسینی
۱۴۰۱ | سارا حسینی
۱۴۰۱ | سارا حسینی
۱۴۰۰ | سارا حسینی
۱۴۰۱ | سارا حسینی
۱۴۰۰ | سارا حسینی
loading
نمایش بیشتر

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد