;

ابژه/نقاش

نمایشگاه گروهی

جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ تا جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بیانیه

«ابژه/نقاش» تلاقی نقاشی و مجسمه‌سازی در فضایی تازه است. در این نمایش مجموعه‌ای از آثار سه¬بعدی هنرمندانی ارائه شده است که  با وجود ریشه در جهان رنگ و بوم،  از محدودیت‌های آن فراتر رفته  و خود، فضا را شکل می¬دهند. آن¬ها که در قلمروی دوگانه‌ی نقاشی و مجسمه‌سازی سیر می‌کنند، مرزهای سنتی را به چالش کشیده و به¬دنبال تعریف رابطه‌ی بین فضاهای دو بعدی و سه بعدی هستند. در هنر ایران نیز، تصویر و ابژه هرگز دو مقوله کاملاً جدا از هم نبوده‌اند و در دهه‌های اخیر هنرمندان رویکردی آگاهانه‌تر  نسبت به  این رابطه در پیش گرفته‌اند. عمل مجسمه‌سازی هنرمندان این نمایش نه خطی موازی، بلکه امتدادی از بینشِ نقاشانه¬ی آن-هاست.
آثار این نمایش، ذاتاً با رویکردی مکان¬محور در کنار یکدیگر قرار گرفته¬اند و در گفت‌وگویی پویا با معماری و هاله‌ی فضا شرکت می‌کنند و به جای آن که نقاشی‌های هنرمندان به¬عنوان دریچه¬ی اصلی فهم فعالیت هنری آن¬ها در نظر گرفته شود، مجسمه‌ها نقطه کانونی هستند. چیدمان این آثار از بیننده چیزی بیش از یک نگاه گذرا می‌طلبد و او را وادار می‌کند تا سرعت خود را کم کند و با فضا به شیوه‌ای سنجیده‌تر درگیر شود. در حالی که نقاشی‌ها بخشی از بیان کلی هنرمندان باقی می‌مانند، به¬عنوان یک مکمل بالقوه برای مجسمه‌ها در نظر گرفته¬ شده¬اند تا مخاطب درباره¬ی طرز تعامل آن¬ها تصمیم بگیرد. حجم¬ها نه فقط برای دیده شدن، بلکه برای تجربه شدن خلق شده‌اند و در طی این تجربه «ابژه/نقاش» به جایی تبدیل می¬شود که بوم به گستره¬ی فضا است و بیننده، شرکت‌کننده‌ای فعال در تولید روایتی در حال ظهور.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد