;
این مجموعه بیانی از پذیرش حضور مدام و مدام حضور مدام و مدام تردید است. از پس کلنجارها برای زدودن تردید، آنچه در نهایت به دست آمد پذیرش همزیستی با ابهام و پشت سر گذاشتن توقفهای زاده شده از تردید .بود. این این کارهای سیاه اندود نتیجهای همین ترندهای هر آینه آمیخته به تردید و رازآلودی در تعلیق اند.
محبوبه خانبابایی (مَح)
مجموعه «رَدٌ» شامل آثاری از محبوبه خان بابایی (مح) است که پردازش ایده و ساخت آنها بیش از یکسال به طول انجامیده .است تجربههای پیشین هنرمند بیشتر شامل کارهای فیگوراتیو و متمرکز بر نقاشی بوده اما از این رو که مح هنرمندی است که به تجربه گرایی در پروسه خلق هنری باورمند است، مجموعه «رَدّ» با تمام آثار پیشین او متفاوت است ایده اصلی این مجموعه مساله «تردید است تردید به سان خصلتی انسانی که علاوه بر اینکه در برهههای مختلف تاریخ با آن روبرو شده ایم در طول زندگی شخصی مان نیز پیوسته با آن همسایه بودیم قرار گرفتن لایه لایه سطوح بر یکدیگر در حجم ها، یک پارچه کردن لایههای مجزای شکل دهنده آثار و حضور و غیاب شکافها نشان دهنده بودن مداوم تردید در زیست ماست؛ حضوری که گاه در شکافهای آشکار خود را نشان میدهد و گاه با رد پوشانندگی روی لایه ها و شکافها به ذهن بیننده خطور می.کند هر اثر را میتوان به مثابه یک دوره زندگی در نظر گرفت و مجموع آثار نمایانگر هم زمانی (synchronic) یا در زمانی (diachronic) حضور تردید در زیست تاریخی ماست. مفهوم پذیرش همزیستی با تردید کـه مـح در استیتمنت نمایش به آن اشاره می کند، بیان دیگری از مفهوم فلسفی «آتاراکسیا است که در فلسفه یونان باستان نیز به آن اشاره شده است؛ در آتاراکسا پذیرش مساله «تردید» و «ناآگاهی انسان از جهان و همچنین خودداری عامدانه از هرگونـه قطعیت در زندگی روزمره آرامش و رهایی را به همراه دارد همان رهایی و آرامشی که هنرمند با پذیرفتن تردید در پی آن است؛ چیزی شبیه نپوشاندن روزنههای یک شیئ و قبول حضور مداومش در زندگی.
گالری شریف