;
مهدی فاتحی فرزند روزگار انقلاب دیجیتالی است اما وابسته به سنت های ما قبل آن، و به این وابستگی اصرار دارد . اما این نوع وابستگی کار او را سخت می کند. این که در عصر دیجیتال همچنان سختی های گذشته را به جان بخریم و از شیوه های قدیمی استفاده کنیم می تواند نوعی آشنایی زدایی باشد. تغییری برای دیده شدن و تاثیر گذاری بیشتر چرا که چشمان ما به سلیقه روز عادت می کند و دیدن پدیده ای از دیروز، ذهن را به هم می ریزد و ما را وا می دارد تا تامل کنیم.
بخشی از مقدمه کتاب حال کامل
رضا کیانیان
1395 ... یا در کلاس های تکمیلی و خصوصی خودم. او به سادگی - که جوهره ی هنر است - در کارهایش معتقد و وفادار می باشد و انصافا این سادگی در تولیدات گرافیک او چه خوش می درخشند و نگاهی در خور تحسین را به میهمانی چشم ها می برند.
او در پوستر هایش انتزاعِ فرم را با بیان تصویر آشتی می دهد و از همه مهمتر این که می داند چگونه فرم نوشتاری را با تصویر معمار گونه در مستطیل پوستر جای دهد.
بخشی از مقدمه کتاب حال کامل
قباد شیوا
1395 ... زود یافت و سعی در نگهداری و پردازش آن کرد و می کند. شیوه ای مبتنی بر ارائه با چاپِ سیلک اسکرین که به ناگزیر با رنگ های محدود به زیبایی شناسیِ در خورِ پوستر دست یافت. پوستر هایی همه در حیطه ی فرهنگی، چون کنسرت و نمایشگاه و نمایش، که به دلیل مخاطبِ خاص و آشنا به هنرهای تصویری می باید طراحانه و در خورِ فضای جامعه ی هنری حضور پیدا کنند.
بخشی از مقدمه کتاب حال کامل
ابراهیم حقیقی
1395 ... بسیاری از طراحان فراموشش کرده اند و این یکی از دلایلی ست که آثار مهدی فاتحی را دوست دارم. او مثال فوق العاده ای است از فرزندان زیادی که مرتضی ممیز در گرافیک معاصر امروز ایران به جا گذاشته است. او میراث مرتضی ممیز را دارد که با یک زبان واقعی و بیان شخصی پیش از خواندن اطلاعات پوستر به شما می گوید، این پوستر، ایرانی است.
بخشی از مقدمه کتاب حال کامل
آلن لوکرنک
1395