;
توسعه فناوری اطلاعات و قدمنهادن در عصر تحولگرایی، راه و روش بشر را در ثبت و ضبط تاریخ تغییر داده و نوآوریهای رسانهای متقارن با انقلاب صنعتی هزاره سوم، ضمن تغییر پارادایمهای ارتباطی، زمینه ظهور انسانی جدید را ایجاب کردهاند.
بشر در جریان نوگرایی و پسامدرنیسم، نهتنها با انسان سنتی که با انسان قرن بیستویکمی هم فاصله گرفته و ماهیتی آنلاین و مجازی را در تعامل با رسانههای امروزی تجربه میکند. انسانی که با عبور از چارچوبهای مادی، موجودیت و احساسات خود را نیز مجازیشده میبیند، ولی بودنش منوط به تداوم خویش در رسانه است و بهمحض فصل این پیوند خود را گم خواهد کرد و هویتش باطل میشود.
بشر امروزی در تقابل با "زمان"، شکستخورده است و مانند عکسهای اینستاگرامی بر محور «شتاب گرایی» و در لحظه عمل میکند. چهبسا جاذبههای اولیه در شبکههای اجتماعی جملگی دولت مستعجل هستند و بهسرعت غرق در گرداب اطلاعات و نگاههای بیعلاقه میشوند. بدینجهت نمود هنر بر دیوارهای دیجیتالی بههیچوجه با هنر آویزان بر دیوار گالریها برابری نمیکند، چه در نوع مخاطب و چه در ارزش و اهمیت نگاه وی!
از این رو قدم در حفظ و نشر آثاری برداشتیم که از مدتها پیش در صفحه اینستاگرام فصلنامه عکاسی (@akasi.magaizine) و در کالبدی مجازی به نمایش درآمده بودند، آثاری که یکقدم تا ماندگاری داشتند و عزم انتشار ضمان تاریخسازی آنها خواهد شد.