آرا گولر

Ara Guler

ویرایش اطلاعات

آرا گولر

بیوگرافی

آرا گولر فوتوژورنالیست بین‌المللی شناخته‌شده‌ای است که به نقش‌آفرینی در ارتقا و غنی ساختن جایگاه فرهنگی ترکیه ادامه می‌دهد. او که «چشم استانبول» خوانده می‌شود خود را خبرنگاری می‌داند که مشتاق است تاریخ و فرهنگ را از طریق حضور آدم‌ها ثبت کند. تبحر او هیچ مرزی ندارد. از نظر او فوتوژورنالیسم مدیوم کاملی است برای بازتاباندن واقعیت و حقیقت جهان، ثبت و جاودانه ساختن لحظات زندگی، خاطرات، رنج‌ها و تواریخ؛ در مقایسه با هنر که مدیومی است که می‌تواند دروغ‌گو باشد.
در دهه‌ی 1970 آرا گولر به ثبت پرتره‌ی سلبریتی‌ها، هنرمندان و سیاست‌مداران مشهور علاقه‌مند شد. نام‌هایی از جمله سالوادور دالی، پابلو پیکاسو، آلفرد هیچکاک، ماریا کالاس، ایندیرا گاندی و حتا وینستون چرچیل جزو مجموعه‌ی او هستند. عکس‌های او گواه روابط متعددی است که در طی زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش گسترش داد.
آرا گولر جوایز بسیاری دریافت کرده است، از جمله عکاس قرن ترکیه در سال 1999، نشان لژیون دونور فرانسه، جایزه‌‌ی لوسی برای یک عمر دستاورد در سال 2009 و اخیراً جایزه‌ی افتخاری نورمبرگ در سال 2017. کتاب‌ها و مقالات بسیاری نیز درباره‌ی این فرد یگانه یعنی آرا گولر منتشر شده است.
مجله‌های اشترن، پاری ماچ، تایم و بسیاری دیگر به او کار سفارش داده‌اند. همچنین او پس از ملاقات شخصی با مارک ریبو و آنری کارتیه برسون به آژانس مگنوم فوتوز پیوست. عکس‌های او هم‌اکنون جزو مجموعه‌های موسسه‌های مختلف در سراسر دنیا هستند. تاثیرگذارترین جنبه‌ی کار او بر تنوع موضوعات متکی است. آن‌چه که او «بایگانی» توصیف می‌کند درواقع مجموعه‌‌ای متشکل از بیش از 800 هزار اثر هنری است.

حراجی‌های شرکت‌کرده آرا گولر

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده آرا گولر

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار آرا گولر

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد