اندیشه آوینی

Andisheh Avini

ویرایش اطلاعات

اندیشه آوینی

متولد ۱۳۵۳، نیویورک، آمریکا

بیوگرافی

آوینی متولد و بزرگ شده در نیویورک است ولی همچنان با ریشه های فارسی خود پیوند خورده است. او در دوران کودکی بارها به ایران سفر کرده است. یک موضوع مکرر در کار او ایده هویت و فقدان هویت است ، که از نقطه نظر شخصی او ناشی می شود ، جایی که او از دو فرهنگ غالباً گوناگون ، ایرانی و آمریکایی استقبال می کند.
 او در خوانواده ای مسلمان متولد شد و به بسیاری از مضامین آن علاقه مند است زیرا ایده هایی برای کشف هنر در اختیار او قرار می دهد. یکی از اینها ایده گمنامی است: مسلمانان بر این باورند که چهره و توصیف شخص مهم نیست. به همین دلیل است که شما هرگز تصاویری از محمد نبی پیدا نمی کنید.
مضمون ناشناس ماندن هنرمند را بر آن داشت تا مجموعه ای از سیلوئت ها و پرتره های گمنام را تولید کند که بعداً مجموعه ای از نقاشی های خوشنویسی را به دنبال داشت. ممنوعیت به تصویر کشیدن مردم و چهره آنها، خوشنویسی را به مهمترین شکل هنری در جهان اسلام تبدیل کرده است. آوینی ضمن احترام به این سنت ، با استفاده از سبک نگارش فارسی ، موفق به خلق قطعات بسیار معنا دار شده است. ابزار و عمل نوشتن برای او از پیام مهمتر است. او توضیح می دهد که کارهایش مانند  گفتگوهای متمایز باز می شود: "وقتی یک قطعه را شروع می کنم ، تا وقتی که تمام نشود ، نمی توانم متوقف شوم."
نقاشی خط های قرمز نوشته شده روی بوم سفید - با استفاده از خون گوسفند مخلوط با رنگدانه ها تولید می شوند. خون گوسفند نماد فداکاری است. و خوشنویسی به خودی خود یک فداکاری بزرگ محسوب می شود ، و از نوعی سانسور رشد می کند.
مجموعه ای از مینیاتورها توجه ما به معنای گمنامی را افزایش می دهد. با چاپ جوهر افشان ، آوینی با حذف تدریجی لایه ها ، تمام جزئیات انسان و تمام قسمت هایی را که آنها را توصیف می کند، نقاشی می کند. آنچه باقی مانده مناظر مرموز و چهره هایی است که ما می توانیم حدس و گفتار و کردار آنها را بیان کنیم.
مجسمه های جمجمه ها همین مضمون را به یاد می آورند. نمی توانیم بگوییم آنها چه کسانی بودند یا چه کار کردند. آنها به سادگی بقایای کسانی هستند که قبلاً بودند - در مرگ همه ما شبیه هم هستیم. آوینی بارها و بارها در مجموعه پرتره های انتحاری به مرگ خود اشاره می کند. در اینجا هنر به او فرصتی می دهد تا در آن تأمل کند و وسواسی را که در درون او ایجاد می کند کنترل کند.
جمجمه ها تصاویر بسیار قدرتمندی هستند که ذهن را سرگردان می کنند. جمجمه های آوینی به خوبی با عناصر تزئینی از الگوهای ایرانی پوشانده شده است. در واقع ، او از این ثروت خارق العاده از طرح ها و رنگ ها استفاده می کند، آنها را برش می زند و کنار هم قرار می دهد و ایده های هنری خود را با آنها می پوشاند.

اندیشه آوینی  در نیویورک زندگی و کار می کند.

حراجی‌های شرکت‌کرده اندیشه آوینی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده اندیشه آوینی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار اندیشه آوینی

در حال بارگذاری تصاویر loading
بدون عنوان
۲۰۲۳ | بدون عنوان
40.3×23.5×4.8 سانتی‌متر
بدون عنوان
۲۰۲۳ | بدون عنوان
41.3×15.2×7.9 سانتی‌متر
بدون عنوان
۲۰۲۳ | بدون عنوان
142.2×119.4×2.5 سانتی‌متر
بدون عنوان
۲۰۲۳ | بدون عنوان
35.6×28.6×4.8 سانتی‌متر
loading
نمایش بیشتر

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد