زهرا نظری

متولد همدان، ایران

تحصیلات

دریافت مدرک کارشناسی از دانشکده هنر و معماری در تبریز ، ایران
دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ایالتی نیویورک در نیو پالتز 2014

بیوگرافی

زهرا نظری نقاش ، مجسمه ساز مستقر در نیویورک است که با مضامین معماری کار می کند. وی در خانواده ای از علاقه مندان به معماری به دنیا آمد. برادر او یک معمار است و پدرش او را اغلب به مکان های حفاری معماری می آورد تا تاریخ و آثار باستانی را تحسین کند. در طول کل زندگی خود ، وی به عنوان یک هنرمند تجسمی ، بر پایه این الهام از دوران جوانی ، فعالیت خود را دنبال کرده است. وی برای ادامه تحصیلات ارشد خود در هنر در ایالات متحده در سال ۲۰۱۱ ایران را ترک کرد.
او همزمان روی چند قطعه کاغذ یا بوم کار می کند زیرا خشک شدن لایه های اکریلیک مایع به مدتی زمان نیاز دارد. تصاویر او عمدتا از تخیل او ناشی می شود. با این حال ، هنگامی که او روی جزئیات دقیق تر و عناصر معماری آثار کار می کند، از عکس های سفر خود استفاده می کند.

نظری در موسساتی از جمله NYU ، دانشگاه کلمبیا ، اتحادیه کوپر و موسسه پرات در شهر نیویورک به عنوان سخنران هنرمند سخنرانی کرده و به عنوان میزبان شرکت کرده است. وی با Hamptons Art Hub ، Hyperallergic ، Whitehot Magazine ، ZH Magazine و موارد دیگر مصاحبه و منتشر شده است. آثار وی در مجموعه های خصوصی و عمومی در سراسر جهان گنجانده شده است.

نظری در نمایشگاه های بسیار بین المللی گالری ها و موزه ها آثار خود را به نمایش گذاشته است از جمله: موزه هنرهای برانکس - نیویورک ، موزه هنر ساموئل دورسکی - نیویورک ، مانا معاصر - نیویورک ، موزه هنر اسپارتانبورگ - SC ، موزه هنر ماسور - LA ، نیویورک آکادمی هنر - نیویورک ، دنیس بیبرو هنرهای زیبا - نیویورک ، انستیتوی هنر ایلینوی - IL ، بنای یادبود هزاره چین ، پکن - چین ، گالری Lite-Haus ، برلین - آلمان ، مitutionسسه صبا و گالری باران در تهران ، ایران.

نظری دریافت کننده کمک هزینه خلاقیت از شورای فرهنگی منهتن سفلی ، و بورس تحصیلی هنرمندان از MASS MoCA و اتحادیه کوپر بوده است. وی در اقامتگاه مجسمه سازی در Sculpture Space در Utica - نیویورک و مرکز استودیوی Vermont - VT و همچنین چندین هنرمند دیگر زندگی کرده است.
 

 

حراجی‌های شرکت‌کرده زهرا نظری

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده زهرا نظری

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار زهرا نظری

در حال بارگذاری تصاویر loading
Studies of the 17th Century Persian Architecture
۱۳۹۹ | Studies of the 17th Century Persia ...
27.9×34.3 سانتی‌متر
Studies of the 17th Century Persian Architecture
۱۳۹۹ | Studies of the 17th Century Persia ...
27.9×34.3 سانتی‌متر
Nasir al-Mulk Mosque
۱۳۹۹ | Nasir al-Mulk Mosque
76.2×101.6 سانتی‌متر
The House by the Water
۱۳۹۸ | The House by the Water
91.4×142.2 سانتی‌متر
loading
نمایش بیشتر

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد