فرخ مهدوی یکی از پرکارترین نقاشان نسل او در ایران است که آثار وی با استفاده از رنگهای صورتی مایل به رنگ منحصر به فرد و تکنیک قابل تشخیص وی در جایی که قصد دارد به "معنای مادی تر" برسد ، به راحتی قابل تشخیص است. "با" حذف ناخالصی ها "، بدنام سازی عناصر شناخته شده صورت و عبور از" تعاریف کلیشه ای ".
آثار او بر تصویر او از رنگ صورتی گوشتی تأکید دارند ، رنگی که چهره های او را می پوشاند و اجازه می دهد "تصویر کلی تری از انسان ها عاری از کلیشه های جنسیت و نژاد ارائه شود".
چهره های مهدوی بر ویژگی هایی مانند چشم یا لب متمرکز شده و بقیه را با لایه های ضخیم رنگ صورتی می پوشاند و احساسات شخصیت های او را به درستی بیان می کنند. او سعی می کند بدون اینکه مستقیماً چیز دیگری را به تصویر بکشد ، اشکال و شرایط را مشخص کند زیرا معتقد است که این امر از اصل موضوع منحرف است.
کارهای فرخ مهدوی در ایران و خارج از کشور در نمایشگاه های بزرگی مانند "شاهزاده شهر / sses" در کاخ توکیو پاریس ، ۲۰۱۹ و غرفه ایران در دوسالانه ونیز ، ۲۰۱۵ نشان داده شده است.