;

میراث هنری ایران و قفقاز

نمایشگاه انفرادی

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ تا يكشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

هنرمندان نمایشگاه

هنرمند مرتبط یافت نشد.

بیانیه

میراث مشترک ایران و جهان به روایت کتیبه‌های فارسی- در بخش قفقاز- با یک نمایشگاه عکس و یک کارگاه تخصصی به صبا می‌آید.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری  پژوهشی صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، این نمایشگاه که حاصل یک پروژه پژوهشی فراملی- منطقه‌ای است، میراث مشترک ایران و قفقاز را با تکیه بر کتیبه‌ها و تزیینات معماری از زبان تصاویر به نمایش خواهد گذاشت. 
این روایت تصویری، برآمده از یک پروژه جامع و طولانی مدت است که مرتضی رضوانفر از 5 سال پیش آغاز کرده و همچنان ادامه دارد و در آن به بررسی ردپای میراث‌های مشترک ایران و جهان؛ از شرق چین تا قلب آفریقا؛ در معماری، تزیینات معماری و کتیبه نگاری‌ها پرداخته شده است.
در این بخش، کتیبه‌ها و تزیینات معماری ایرانی را در جمهوری‌های قفقاز شمالی: داغستان، اوستیا- آلانیا، جمهوری کاباردینا- بالکاریا و قفقاز جنوبی: آذربایجان و ارمنستان در قالب 25 تابلوی پژوهشی شامل نمای کلی آثار و تصاویر کتیبه‌ها و توضیحات مربوط به هر یک به صورت دوزبانه مشاهده خواهیم کرد.
هم‌زمان با این نمایشگاه، کارگاه تخصصی یک روزه‌ای نیز توسط عکاس‌ــ‌پژوهشگر این پروژه برگزار می‌شود که به بررسی و تحلیل آثار، کتیبه‌ها و تزیینات اختصاص خواهد داشت.
مرتضی رضوانفر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و رییس پژوهشکده مردم شناسی پیش از این سمت‌های متعددی از جمله: مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور معاونت رییس جمهور، سردبیری کتاب ماه هنر، ماهنامه کلمه، و... را در کارنامه حرفه‌ای خود ثبت کرده است.
روایت تصویری میراث جهانی ایران در حوزه تمدنی کهن قفقاز، دوشنبه، 14 مرداد، ساعت 12/30 در نگارخانه لرزاده مجموعه صبا گشایش یافته و تا 20 مرداد فرصت بازدید از آن برای عموم علاقه‌مندان همه روزه، به جز روزهای تعطیل، از 10 تا 19 مهیاست.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد