;

چهارمین نمایشگاه آثار گروهی از هنرمندان خود آموخته

نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم،

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ تا پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸

بیانیه

"چهارمین نمایشگاه آثار گروهی از هنرمندان خودآموخته" در نگارخانه لاله
نگارخانه لاله در ادامه رویکرد به هنرمندان خودآموخته و با هدف بسترسازی برای شناسایی و معرفی این هنرمندان، چهارمین نمایشگاه آثار گروهی از هنرمندان خودآموخته را در راستای گسترش رویکرد "هنر برای همه" که از اهداف پیش روی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، برگزار می نماید تا از اینرو زمینه های ظهور خلاقیتهای هنری را در دیگر افراد جامعه فراهم آورد.
این نمایشگاه دربردارنده آثار نقاشی و حجم از ۱۱ هنرمند خودآموخته با ویژگی ها و گرایش های متنوع و خلاقانه است. تفاوت این رویداد با دوره های پیشین در این است که علاوه بر نمایش آثار 5 هنرمند خودآموخته شناخته شده، آثار ۶ هنرمند جدید نیز با همکاری موزه مکرمه قنبری معرفی می شود. هنرمندانی که آثارشان برای اولین بار به نمایش در می آید.
بررسی آثار هنرمندان خودآموخته در کشورهای مختلف نشان می دهد که آنها از اصول و روشهای مرسوم و یا مکتب هنری خاصی پیروی نمی کنند، اما ویژگی هایی در آثارشان وجود دارد که ریشه در ذات مشترک انسانی دارد و از قواعدی پیروی می کنند که طبیعت درونی شان آنها را تایید می کند. 
بیشتر هنرمندان خودآموخته در زمره افراد بزرگسال و یا سالمند بوده و فارغ از هرگونه تعلیمات هنری، به طور خودانگیخته و شاید در پی بروز یک حادثه، سانحه و یا عارضه ای روحی جسمی به هنر روی آورده اند و هنر شرایط سخت و غیرقابل تحمل زندگی را برایشان هموار ساخته و امید را در آنها تقویت کرده است. آنها به واسطه هنر، ارتباط بهتری با جامعه برقرار نموده و از منظری متفاوت به هستی می نگرند که این امر موجب رشد خلاقیت فردی و افزایش شکوفایی استعدادهای درونی این هنرمندان بوده است. 
امروزه آثار هنرمندان خودآموخته، غیر حرفه ای و کم ارزش شناخته نمی شوند و در جریان هنر معاصر به عنوان منابعی سرشار از خلاقیت و بی پیرایگی مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته اند و در کشورهای زیادی مورد حمایت بوده و صاحب موزه ها، گالری ها و رویدادهایی تخصصی معتبری شده اند. از معتبرترین موزه های فعال در کشورها می توان به بوسنی هرزگوین، بلژیک،برزیل،آلمان،روسیه،کانادا،امریکا و لتونی اشاره کرد. در ایران نیز موزه مکرمه قنبری در مازندران فعال بوده و تا کنون جشنواره های مختلفی را برگزار نموده است.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد