;

فقدان

نمایشگاه انفرادی نقاشی،

جمعه ۳۰ آذر ۱۴۰۳ تا دوشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۳

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

فقدان
آرایش مجموعه‌ای از اشیا و فضاها «Landscape. در این جا مطرح است » چشم انداز « یک رویکرد گسترش یافته از
است. آرجوی آپادورای انسان شناس آمریکایی- هندی پیشنهاد دست کاری در این واژه را مطرح » بر روی زمین
هر بار با یک کلمه دیگر جایگزین می شود. حاصل این دست کاری: land کرد. در این دست کاری پیشوند
است . ethnoscapes,technoscapes, financescapes, mediascapes,ideoscapes
جهان ما را اکنون نیروهایی متعدد هدایت می کنند و شکل می‌دهند. آپادورای برای دست یافتن هم زمان به
تمایزها و در همان حال هم پوشانی نیروها؛ اصطلاح چشم انداز را به کار می گیرد. زمینه تاریخی به کار گیری
این اصطلاح در نقاشی قرار دارد. اکنون نقاشی ما را با چشم انداز به معنای تاریخی و چشم انداز ها در جهان
کنونی متصل می سازد. کاربست های متفاوت اما گسترش یافته این کلمه، دست یابی به روندها، دگرگونی‌ها، تنیدگی‌ها و تصویرها را ممکن می‌سازد تمام این‌ها جهان اکنونی ما را پیش می برند. حال منظور ما از به
کارگیری این واژه ، بازگرداندن آن به درون تاریخ نقاشی است. همان‌طور که اشاره شد این کلمه معنای خود را
به قلمروهای دیگر ، دگرگونی آن ناگزیر اما غنی « چشم انداز» در نقاشی یافته ؛ با این حال در پی سفر کلمه
شده است.
آثار امید حلاج در مجموع هی (فقدان) نیز هر یک چشم اندازی را باز می کنند. چشم اندازه‌هایی که گسترش
یافته‌اند و از قلمرو شبکیه‌ای) دیداری ناب( نقاشی فراتر رفته اند. شعر، سیاست، اسطوره- فلسفه هر کدام چیزها
و فضاهایی از نقاشی‌ها هستند. آثار حلاج با توجه به تاریخ تصویر، زمینه اجتماعی و دانش قابل ارزیابی هستند.
تکه ها، گوشه ها و لحظه ها در محور افقی قرار گرفته اند. نیروهایی ایستا و پویا در پیش زمینه و پس زمینه
جریان دارند. همان طور که ثبات را در برش شکلی در پیش زمینه می‌بینم چیزهایی سیال و جاری را در پس زمینه
نیز دنبال می‌کنیم. هر بودنی با یک شدن و هر شدنی با بودن همراه هست. تصمیم نقاشی این نیست که
این نیروها را در یک آشتی به نمایش بگذارد، حتی تعلیق را هم چندان نمی پذیرد. از منظر او ما نیز هم پوشانی و
تمایز هر یک از نیروها را نگاه می‌کنیم.
طبیعت بی جان، نقاشی انتزاعی، شکل نمایی، پرتره نگاری نیز در این چشم انداز‌ها مورد اشاره قرار گرفته اند.
به یک تعبیر چشم اندازی گشوده شده پیش روی ما در بطن خود چندین چشم انداز دیگر را میزبانی می کند.
نقاشی بینش‌هایی به تاریخ رسانه خود نیز باز کرده است.
کلمه «چشم‌انداز» مدخلی برای ایستادن پیش روی این نقاشی‌هاست.

–جواد حسنجانی

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
امید حلاج
امید حلاج
امید حلاج
امید حلاج
امید حلاج
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد