;
استیتمنت:
هنر کاربردى، کاربرد هنرهای زیبا در ابژههایی است که ما به طور روزمره با آنها سر و کار داریم؛ آنگونه که ابژه گفته شده، نه تنها از لحاظ کارکردی به کار آید، بلکه از لحاظ زیباییشناسی نیز متمایز از دیگر اشیا باشد. از اواخر قرن ۱۹ میلادی جنبشهایی چون آرت نووُ، آرت دکو و جنبش هنر و پیشه، میکوشیدند اهمیت و ضرورت ورود هنر به بخشهای مختلف زندگی روزمره را یادآوری کنند. این تلاش جنبههای مختلفی از زندگی روزمره را در بر میگرفت؛ از معماری تا مبلمان خانه و پوشاک، تا حتا وسایل کوچک و خُردی که در روز با آنها سر کار داریم، ابژه هنرهای کاربردی شمرده میشدند. هنری که اگرچه از لحاظ خردورزی و احساسی به پایه هنرهای زیبا نمیرسید، جنبههای زیباشناسی در آن رعایت شده بود. از طرف دیگر ادیشن محدود هنرهای کاربردی، حس یگانگی و منحصر به فرد بودن دلپذیری در دارنده ایجاد میکند. در کنار همه اینها هرگز نباید فراموش کرد که وجود هنر، به هر شکل و فرمی، جنبههای شناختشناسانهای به عنوان مثال افزایش خلاقیت و اعتمادبهنفس و ایجاد آرامش را نیز دارا است.
حمید اسلامی عرب هنرمندی است که با چوب هنرمندى میکند. او در پی یافتن چوبهایی که محمل مناسب حساش باشند، سالهاست تهران را ترک کرده و گوش به صدای چوبها و ابزارهایش سپرده است. دقت و وسواس او در انتخاب چوب و فرمی که قرار است از دل چوب رخ نماید، کارهای او را یکتا کرده است. صندوقچههای چوبی او پر از احساس است. کافی است در صندوقچهها را باز کنید و به صدای حستان گوش کنید. کارهای او، از دسته کارهای شکننده و ظریف چوبی نیست؛ در این کارها قرار است تن چوب با تمام نقشها و رنگها و سختیاش رخ نماید.