آثار هنرمندان مدرنیست ایرانی در گالری نیواد ابوظبی

آثار هنرمندان مدرنیست ایرانی در گالری نیواد ابوظبی

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

این نمایش با عنوان «مدرنیسم» با آثار برجسته‌ی ایرانی، ترکی و هندی از مجموعه‌ی ابی وید گری که متعلق به دانشگاه نیویورک است برگزار می‌شود. این نمایش تا ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ برقرار است. یکی از مجسمه‌های «هیچ» پرویز تناولی در این نمایش ارائه می‌شود. «مساجد اصفهان» اثر فرامرز پیلارام که با مرکب، آبرنگ و رنگ طلا و نقره بر روی کاغذ خلق شده است نیز یکی از آثار برجسته‌ی ایرانی در این نمایش است. نقاشی رنگ‌روغن روی بوم اثر منیر فرمانفرمائیان با عنوان «گل‌ها» نیز در این نمایش حضور دارد.
ابی وید گری مجموعه‌دار آمریکای شمالی در دو دهه ۶۰ و ۷۰ سفرهای متعددی داشت تا آثار هنر مدرن را از سراسر آسیا کشف و جمع‌آور کند. طی هشت سفر به ایران و چهار سفر به هند و ترکیه، گری مجموعه‌ای را جمع‌آوری کرد که مجموعه‌ی هنرهای مدرن آسیایی او را که در گالری هنر گری در دانشگاه نیویورک نگه‌داری می‌شد را تشکیل می‌دهد. مایا آلیسون کیوریتور ارشد دانشگاه نیویورک ابوظبی و مدیر اجرایی گالری هنری نیواد (NYUAD) در باب اهمیت چنین رویدادهایی گفت: «ما از نمایش‌هایی با چنین اهمیت تاریخی و منطقه‌ای استقبال می‌کنیم. هدف ابی وید گری ترویج تبادل هنری بین‌المللی در محیطی آکادمیک بود. گفت‌و‌گوی واقعی با درک داستان‌هایی که هر از این آثار هنری برای ما به ارمغان می‌آورند، آغاز می‌شود.»
«مدرنیسم» نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ در شهر نیویورک به نمایش درآمد و سپس در موزه هنر بلوک دانشگاه نورث وسترن ایالات متحده ارائه شد و در نهایت به امارات رسید.

منبع: TEHRAN TIMES

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد