برگزاری بزرگداشت مرتضی ممیز توسط انجمن هنرمندان ایران

برگزاری بزرگداشت مرتضی ممیز توسط انجمن هنرمندان ایران

سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱

این نمایش به مناسبت شانزدهمین سالگرد درگذشت این هنرمند که پدر هنر گرافیک مدرن ایران به‌شمار می‌رود، برگزار شد. یکی از بخش‌های این نمایش که تا ۷ دی ماه برقرار است به نمایش به آثار بهزاد حاتم، گرافیست ایرانی، اختصاص دارد. حاتم در این مراسم گفت: «محیط پوسترهای من کاملاً با یک‌دیگر متفاوت هستند و طراحان گرافیک باید پوسترهایی ایجاد کنند که به وضوح اشیائی را که برای آن طراحی شده‌اند را معرفی کنند» و در ادامه خطاب به هنرمندان جوان‌تر گفت: « به ما اجازه دهید تا درک کنیم پوسترهای شما چه چیزهایی ارائه می‌دهد».

انوشیروان ممیز فرزند مرتضی ممیز با حضور در این مراسم از حاتم و انجمن هنرمندان ایران از برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد. مجید رجبی معمار و مدیر انجمن هنرمندان ایران طی سخنرانی‌ای از عدم حمایت دولت در تأمین بودجه‌ی انجمن در‌حالی‌که این انجمن درآمد خود را در دوران قرنطینه‌ی کووید ۱۹ از دست داده‌است، اظهار تأسف کرد. او در ادامه خاطرنشان کرد که تمام تلاش خود را برای فعال  نگه‌داشتن این انجمن می‌گذارند. ممیز در ۵ آذر سال ۱۳۸۴ در سن ۷۰ سالگی و بر اثر سرطان در گذشت.

منبع: TEHRAN TIMES

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد