آثار آنجلا و حسین والامنش در دوسالانه‌ی هنر استرالیا

آثار آنجلا و حسین والامنش در دوسالانه‌ی هنر استرالیا

یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

وضعیت/ آزاد، همکاری زوج حسین و آنجلا والامنش است که در دوسالانه‌ی هنر استرالیا در آدلاید به نمایش درآمده است. 

آنجلا و حسین والامنش در هنر خود از پیوند معنوی با مکان الهام می‌گیرند. برای آنجلا که متولد استرالیای جنوبی است، این پیوند منشأ غیرقابل‌انکاری با استرالیا دارد. برای حسین که در جوانی از ایران به استرالیا مهاجرت کرده بود، نشانه و نمادهای میراثی او از ایران با هویت استرالیای او در هم تنیده شده است. یک نگرانی مادیِ مشترک در یک زندگی مشترک. 

آنجلا با سابقه بیش از سی سال فعالیت در عرصه‌های طراحی، چیدمان و سفالگری در این دوسالانه مجموعه‌ای از فرم‌های گیاهی را پدید آورده که در آن خارها و تیغه‌های گل به طرز خطرناکی خودنمایی می‌کنند. در واقعیت خارها تهدیدکننده دیگر جانوران موجود در محیط هستند اما از سوی دیگر این خارها هستند که در جهت نجات بخشیدن صاحبان خود عمل می‌کنند. آنجلا شیفته‌ی گیاهانی است که برای رشد در شرایط سخت تکامل یافته‌اند. 

آثاری که از حسین والامنش در این دوسالانه ارائه شده است، آثاری است که او پیش از درگذشت خود خلق کرد. این آثار «صورهای فلکی ۱-۵» (۲۰۲۰)، مجموعه‌ای از پیکربندی‌های کیهانی تاریک است که با استفاده از ورقه‌های طلا و سنگ‌ریزه خلق شده‌اند. والامنش در این آثار با پرتاب سنگ‌ریزه‌ها بر روی یک سطح صاف با احتمالات و تصادف آثار را پدید آورده است. 

 

این آثار و جسمی (درخت) که در حال چرخیدن است در گالری شماره ۶ به نمایش درآمده‌اند و یادآور سخنان شاعر مورد علاقه‌ی حسین والامنش، مولانا هستند. 

 

آثار آنجلا و حسین والامنش در دوسالانه‌ی هنر استرالیا

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع:  AGSA

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد