فراخوان سیزدهمین دوره رقابت منتخب نسل نو

فراخوان سیزدهمین دوره رقابت منتخب نسل نو

دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

آخرین مهلت ارسال آثار برای «سیزدهمین دوره رقابت منتخب نسل نو» ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ است. 

درباره فراخوان:

رقابت سالانه نسل نو بخشی از تقویم هنری تهران است که هر ساله با هدف معرفی جامعه هنرمندان جوان نقاش برگزار می‌شود و در تلاش است عرصه‌ی گفتمانی این رویداد بر جنبه‌ی رقابتی آن ارجحیت داشته باشد. 

بیانیه فراخوان:

سالانه‌ی نسل نو سیزدهم در مقطع تاریخی ویژه شکل می‌گیرد؛ تردید به سنت‌های مدرن و معاصر هنر از یک سو، تغییر بافتار اجتماعی و فکری جامعه و سیر سریع تحولات باعث شده تا نگاه نسل نو به پیرامون کاملا در تباین با نسل‌های گذشته شکل گیرد. این نسل نو دیگر ذهنیت فکری و محتوایی مشترکی با نسل قبل ندارد همین امر باعث شد تا دبیرخانه منتخب نسل نو بالحاظ کردن این نقاط افتراق در تلاش باشد تا رخداد را همسو با دگردیسی تازه تعریف و تبیین کند. با این مقدمه نفراتی در داوری دوره ی سیزدهم انتخاب شده‌اند که در مرز این تحول فکری قدم برداشته‌اند و قضاوت بسیطی نسبت به نسل نو هنر دارند. نرگس هاشمی، امیرحسین بیانی و جمال عرب‌زاده هرکدام در کار عملی و تئوری خود در جست و یافت انگاره‌های امروزین سهمی بارز داشته‌اند در نتیجه در کشف هنر نوظهور می توانند موثر واقع شوند. امید که تامل در کوشش‌های کارگاهی بتواند بار دیگر فرصت خیره شدن به استعدادهای نقاشانه را رودرروی همه‌ی ما قرار دهد. با توجه به محدودیت زمانی و نیز ظرفیت نمایش آثار از همه‌ی هنرمندان نسل نو تقاضا داریم در زمان‌های مقرر آثار خود را به دبیرخانه‌ی سیزدهمین دوره منتخب نسل نو تحویل نمایند. لازم به ذکر است این تاریخ‌ها به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. پیشاپیش از همه ی شما تقاضا داریم نسبت به حفظ پروتکل ها و سلامتی خود و دیگران اهتمام داشته باشید.

 

چه افرادی می‌توانند شرکت کنند؟

  • هنرمندان نقاش و میان‌رسانه‌ای که در میانگین سنی ۲۰-۳۵ سال قرار دارند.

مهلت ارسال آثار:

۲۲ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۱

مراحل داوری:

مرحله اول: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

مرحله دوم: ۹ مهر ۱۴۰۱

 

تاریخ برگزاری نمایش آثار برگزیده

۱۵ مهر ماه ۱۴۰۱

مزایا:

  • برگزاری نمایش از آثار برگزیده

  • انتشار آثار برگزیده در کتاب سالانه‌ی منتخب نسل نو

شرایط:

  • موضوع، تکنیک و نحوه‌ی ارائه‌ی آثار به تصمیم هنرمندان مربوط است. 

  • اندازه‌ی آثار در هر ضلع نباید کمتر از ۳۰ و بیشتر از ۲۵۰ سانتی‌متر باشد. 

 

نکات قابل توجه:

-حقوق چاپ، تکثیر و نشر تصاویر راه‌یافته به مرحله‌ی پایانی سیزدهمین دوره در اختیار دبیرخانه‌ی نسل نو قرار خواهد داشت.

-اثبات مالکیت و اصالت اثر تحویل و صحت اطلاعات آن بر عهده‌ی شرکت‌کنندگان است و منتخب نسل نو ملاک را صداقت شرکت‌کنندگان می‌داند.

-آثار نهایی جهت فروش ارائه خواهد شد؛ قیمت‌گذاری و نحوه‌ی ارائه با توافق طرفین و عرف جاری در گالری‌ها انجام می‌شود.

-کیفیت پرینت و نمونه‌ی تصویری در مرحله اول داوری به طور قطع در تصمیم‌گیری‌های کیفی آثار دخیل خواهد بود. در نتیجه بسیاری از آثار طبیعتا به سبب کیفیت بد تصاویر یا نمایش ندادن واقعیت تصویری از چرخه‌ی داوری کنار می‌روند.

-در مرحله‌ی نخست، تصاویر ارسالی مورد بررسی هیات انتخاب قرار خواهد گرفت. در مرحله‌ی دوم، اصل آثار مورد سنجش قرار می‌گیرد و در نهایت یکصد اثر از پنجاه هنرمند به بخش نهایی نمایشگاه راه خواهد یافت. هیات داوران از میان آثار راه‌یافته به نمایشگاه، ۳ اثر برگزیده را انتخاب خواهند کرد.

 

شیوه ارسال آثار:

  • هر هنرمند باید ۳ تا ۵ تصویر (پرینت) اثر خود را در سایز A4 به دبیرخانه ارائه دهد. 

  • اطلاعات هنرمند (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تلفن، ایمیل و نشانی هنرمند) مشخصات اثر (ابعاد، تکنیک، تاریخ اجرا و عنوان) در پشت پرینت‌ها درج گردد.

  • شرکت‌کنندگان باید پرینت آثار خود را از ۲۲ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به دبیرخانه‌ی این رقابت به نشانی: کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵، گالری اکس هما ارائه کنند. 

 

در صورت وجود هرگونه ابهامی با صفحه‌ی اینستاگرام گالری هما در ارتباط باشید. 

 

تنظیم خبر: الهه رمضانی مقدم

منبع: صفحه‌ی اینستاگرام گالری هما

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد