حضور فرخ مهدوی در سه‌سالانه‌ی NGV ‌استرالیا

حضور فرخ مهدوی در سه‌سالانه‌ی NGV ‌استرالیا

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

گالری ملی ویکتوریا (NGV) ملبورن نمایشگاه سه‌سالانه NGV 2023 را از ۱۲ آذرآغاز کرده است و آثار بیش از ۷۵ هنرمند را به نمایش می گذارد. رویداد امسال که تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، به موضوعاتی از جمله جادو، ماده و حافظه می‌پردازد.
 

در این رویداد آثاری از فرخ مهدوی نیز به نمایش درآمده‌اند. آثار هنری تفکربرانگیز او کلیشه‌های از پیش تعیین‌شده را به چالش می‌کشند و استفاده نمادین او از رنگ صورتی برای «صورت‌ها»، نمادی جهان‌شمول از صورت و بدن را ارائه می‌دهد که از مرزهای سیاست، نژاد و جنسیت فراتر می رود. نمایش مهدوی هم شامل بوم‌هایی است که به‌طور رایج و سنتی به دیوارها آویزان شده و هم آثاری که بر روی زمین پخش شده‌اند و بازدیدکنندگان را دعوت می‌کنند تا روی آنها قدم بزنند و با غبار روی پای خود بخشی از نمایش نهایی باشند؛ این تعامل نامتعارف باعث تأمل در مورد عدم قطعیت در زمانه‌ی اکنون ما می‌شود و بینندگان را تشویق می‌کند تا به دنبال ریشه‌های مشترک در یکدیگر باشند.

تکنیک فرخ مهدوی که با لایه‌های رنگی ضخیم صورتی شناخته می‌شود، پرتره‌هایی عاری از کلیشه‌های معمولی ارائه می‌کند و انسان‌ها را فراتر از تعصبات جنسیتی و نژادی به تصویر می‌کشد. آثار مهدوی، به‌عنوان هنرمندی خودآموخته مقیم تهران، در نمایشگاه‌های مشهوری از جمله کاخ توکیو (Palais De Tokyo) و پاویون ایران در دوسالانه ونیز تا کنون به نمایش گذاشته‌ شده‌اند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد