«در باب درختان گریان» فرخنده شاهرودی در انستیتو گوته نیویورک

«در باب درختان گریان» فرخنده شاهرودی در انستیتو گوته نیویورک

سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳

انستیتو گوته نیویورک میزبان اولین نمایش انفرادی فرخنده شاهرودی در آمریکا به نام «در باب درختان گریان» است. در این نمایش که از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده است، آثاری جدید و قدیمی‌ از نزدیک به ۳۰ سال فعالیت هنری او، از جمله طراحی، ویدیو، مجسمه‌سازی و کتاب‌های این هنرمند به نمایش گذاشته شده‌اند. هنر شاهرودی به صورت اشعاری سه بعدی تحقق می یابد که خاطرات مهاجرت او از ایران به آلمان در سال ۱۹۹۰ را با خجالتی سیاسی و کودکانه و با طنز و اندوهی که ماهرانه به یکدیگر بافته‌شده‌اند، تعریف می‌کند.

«در باب درختان گریان» معنایی جدید به متریال‌هایی مانند لاستیک می‌دهد و از ترکیب موادی مانند موهای مصنوعی، فرش‌های دست‌باف ایرانی و درختان آثار جدیدی خلق می‌کند. این مخلوقات ضمن ایجاد تداعی‌های جدید، پیشینه و فرهنگ فارسی شاهرودی را نیز منعکس می‌کنند. این نمایش که تا ۱۳ تیرماه ادامه دارد همچنین شامل آثار ویدیویی و عکاسی به ندرت دیده شده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ این هنرمند در کنار مجسمه‌های جدید و مجموعه‌های در حال گسترش او که در موضوعاتی هویت، زبان، خانواده و روان‌شناسی کاوش می‌کنند، می‌باشد. هنر شاهرودی تلخی و شیرینی توامان رشد، به دست آوردن و آسیب دیدن را در بر می‌گیرد و به داستان او درباره پیدا کردن حس تعلق به اجتماع و بیانی جدید، از طریق زبان آلمانی به عنوان «زبان دوم مادری»، تاکید می‌کند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد