«نجواهای فضا» مرتضی خسروی در گالری آرت(4rt) فرانسه

«نجواهای فضا» مرتضی خسروی در گالری آرت(4rt) فرانسه

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

گالری آرت (4rt) فرانسه با نمایش «نجواهای فضا» میزبان آثاری از مرتضی خسروی است که از سال‌های ۲۰۲۲ تاکنون کشیده شده‌اند و در مجموعه‌های متنوع، احساسات انسانی را به تصویر می‌کشند. در این نمایش که از ۱۸ خرداد آغاز شده است و تا ۱۴ شهریور ادامه داد، هر نقاشی از الهامات منحصربه‌فردی مانند مدل‌های زنده، عکس‌های شخصی یا عناصر سینمایی که عمیقا بر هنرمند تأثیر گذاشته‌اند، نشأت می‌گیرد. نقاشی‌های خسروی قدرت خودشان را مدیون عمق احساسی و ترکیب‌‌بندی‌های ماهرانه‌شان هستند که همراه با حرکات نرم و مبهم ضربه‌قلم‌ها، مرز بین واقعیت و رویا در آن‌ها شکسته شده و بینندگان را به تفکر در معانی هر صحنه دعوت می‌کنند.

ویژگی بارز و هسته‌ی اصلی هنر مرتضی خسروی، کنترل شگفت‌انگیز او بر نور و سایه است که عمقی داستانی در نقاشی‌هایش به ارمغان می‌آورد. چه از طریق کاربست رنگ شاداب و چه رنگ‌های آرام و پیر، مواجهه دقیق خسروی با نور، اتمسفری را در آثارش خلق می‌کند که در عین گذرا بودن، تاثیری طولانی‌مدت بر مخاطب به جا بگذارند. نقاشی‌های او بیش از نمایشی از صحنه‌هاست؛ هر اثر احساساتی مانند تنهایی و مرور خاطرات را یادآوری و فضایی خیالی که در آن حافظه با تخیل ادغام می‌شود را خلق می‌کند و بینندگانش را به کاوشی عمیق از مفاهیم انسانی هدایت می‌کند.





 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد