گزارش تصویری نمایشگاه  «تلخون، دلبر، دل‌خون سه تصویر از منظر ایرانی»

گزارش تصویری نمایشگاه «تلخون، دلبر، دل‌خون سه تصویر از منظر ایرانی»

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
عنوان: تلخون، دلبر، دل‌خون سه تصویر از منظر ایرانی
گالری: شمیس
نمایشگاه گروهی 
هنرمندان: بهمن محصص/ هانیبال الخاص/ ژاره طباطبائی/ علی اکبر صادقی/ کامبیز درم‌بخش/ محمدعلی ترقی جاه/ محمد فاسونکی/ کوروش شیشه‌گران/ قاسم حاجی زاده/ کیومرث کیاست/ بهرام دبیری/ ایرج کریم‌خان‌ زند/ نصرت‌الله مسلمیان/ علیرضا اسپهبد/ کیومرث هارپا/ نیلوفر قادری ‌نژاد/ معصومه مظفری/ الهه حیدری/ بامداد رضوانیان/ راشین قربی/ مهرداد ختایی/ مسعود کشمیری/ جواد آتشباری/ شادی نویانی/ پیمان رحیم زاده/ سعید باباوند/ آهو حامدی/ ناصر بخشی/ محمد مساوات/ وحید چمانی/ مرتضی خسروی/ محمد شایسته/ مرتضی پور حسینی/ سمانه مطلبی/ امیرمهدی زاهدی/ لیلی رشیدی رئوف/ محمود ساکی/ ساوالان جماعتی/ مرجان قربانی/ آتنا دشتی/ فرناز فربد/ روژانو محمدزاده
 
تاریخ برگزاری: ۱۹ مرداد تا ۲ شهریور 
____ 
پرتره پنجره ایست به درون انسان­ها و هرآنچه که این لایه‌­های زیرین را آشکارتر می کند؛ پنجره ای به درون یک شخص یک نسل، یک ملت و یا به درون انسان، چنان که انسان است. گاه ارجاعی است وابسته به شباهت ظاهری به 《من》 یا 《تو》یی که روبروی نقاش نشسته است؛ و گاه هم ارجاع و نشانی پیچیده تر به چیز و کسی که اسم ندارد؛ به خلقیات و عادات؛ به درونیات و احوال؛ به فکرها، نگرانی­ها و دشواری­ها و امیال و خواست­ها و شورها و بسیاری دیگر.
مجموعه پرتره‌های پیش رو از چند نسل نقاشان ایرانی، در کنار تمامی تفاوت‌ها و خصایص، بازتابی از سپهر فرهنگی حاکم بر ایران، تخیل جمعی، امیدها، خواست‌ها و اراده‌هاست. تصاویر هریک رویکرد بازنمودی از تصور و تخیل ایرانی با همه تالماتش است. در این میان سه رویکرد مشترک در برابر فضای فرهنگی و ذهنی هنرمندان بازجسته و دسته‌بندی شده است:
 آنجا که زیادت تلخی روزگار، بن بست‌ها و ناامیدی‌ها چنان راه را بر ذهن و تخیل بسته که جز تصویری تخریب‌شده، سیاه و زوال یافته را نمایش می‌دهد، تلخون نام گرفته است.
آنجا که از پس تمام دشواری و تالم، هنرمند کورسویی برای یافتن یا ساختن زیبایی، یا بیان زیبایی‌شناختی نو جسته، دلبر نام یافته است.
و آنجا که در گمگشتگی‌ها و سردرگمی‌ها، نوید جستجو و تلاشی برای ساخته‌شدن امید و تصویری نو و بازسازی تخیل به چشم می‌خورد خون دل، خرج ساختن تصویر دیگری شده، دل‌خون خوانده شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد