همه‌ی آنچه از تیر آرت فر (Teer Art Fair) باید بدانید

همه‌ی آنچه از تیر آرت فر (Teer Art Fair) باید بدانید

یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹

تیرآرت هرساله با برگزاری دو رویداد، آرت فر تیر و هفته‌ی هنر تیر، به ترویج هنر مدرن و معاصر ایران می‌پردازد. این رویداد فضایی برای مجموعه‌داران، گالری‌ها، نمایشگاه‌گردان‌ها، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر می‌آفریند تا نشست‌ها، گفت‌و‌گو‌ها، بازدیدها و برنامه‌های اختصاصی به پویایی فضای هنری ایران کمک شایان کند. ایده‌ی اولیه‌ی برگزاری این رویداد از طرف هرمز همتیان، مؤسس گالری زیرزمین دستان، مطرح شد. گروه گالری‌های دستان از زمان تأسیس در سال ۱۳۹۱ در رویدادهای معتبر بین‌المللی مانند فریز (نیویورک)، آرت بازل (هنگ کنگ)، آرت دبی و آرت فر استانبول حضور داشته است. وی با همکاری مریم مجد‌، از مدیران گالری اثر و فعالان عرصه‌ی هنر معاصر ایران، ایده‌ی اولیه را پروراند و نخستین بار در تیر ماه ۱۳۹۷ اجرا شد و با حدود ۶۰۰۰ بازدیدکننده آغاز موفقی را رقم زد. از دومین سال برگزاری آن نیز حدود ۹۰۰۰ نفر بازدید به عمل آوردند. 

آرت فر تیر: آرت فر تیر به دنبال معرفی خلاق‌ترین گالری‌های هنر مدرن و معاصر ایران است. در این عرصه امکان آشنایی با هنرمندان، طیف وسیع رشته‌های هنری معاصر و نشریات هنری وجود دارد. هر سال در کنار نمایش آثار، نشست‌های تخصصی برگزار می شود و فیلم‌های ساخته‌شده با موضوع هنرهای تجسمی به نمایش درمی‌آیند. گالری‌ها و آثار توسط هیئتی از هنرمندان و متخصصان و مدیران هنری انتخاب می شوند.

هفته‌ی هنر تیر: رویدادی به مدت یک هفته که شامل نمایشگاه‌ها، چیدمان‌های هنر شهری، نشست‌های گروهی، بازدید از کارگاه هنرمندان و تورهای عمومی در شهر تهران است. 

تیرآرت نخستین اقدام منسجم در راستای توسعه ی منابع و زیرساختهای لازم برای برگزاری یک آرت فر بین‌المللی در تهران است. باوجودآنکه کمتر از ۵ سال از آغاز آن می‌گذرد؛ عملکرد آن نشان موفقیت است.  تیرآرت می کوشد گالری‌ها، مجموعه‌داران، بازیگران و علاقه‌مندان عرصه‌ی هنر و مخاطبین عام را با هدف ایجاد فرصتی نو برای مواجهه با هنر معاصر ایران، گرد هم آورد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد