گزارش تصویری نمایشگاه انتخاب طبیعی در پروژه‌های آران

گزارش تصویری نمایشگاه انتخاب طبیعی در پروژه‌های آران

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹

نمایش آثار محبوبه حسینی موسی با عنوان انتخاب طبیعی

در پروژه های آران

۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

انتخاب طبیعی در ذهن محبوبه حسینی با مطالعه، دیدن و جمع‌آوری گیاهان و گل‌ها و دسته‌بندی‌کردن و نهایتاً طراحی روی کاغد، شکل می‌گیرد. فرم دانه‌ها و ساختار برگ‌ها اطلاعات و حس‌های مختلفی را در ذهن هنرمند ‌می‌نشاند و تنها بخش‌هایی در ذهن و خاطره او ماندگار ‌‌می‌شوند که متفاوت  باشند. درواقع محیط و فضای ذهن، نیروی محرکه برای دوام تصویر و حس هستند. در سازگاری با افکار و  احساسات هنرمند، فرم‌ها و خطوط با جان او انس ‌می‌گیرند. نقطه‌ی شروع یا بذر اولیه با دیدن شروع ‌می‌شود و با اشتیاق ذهنی و دید هنرمند به رشد و نمو ‌می‌رسد و به مرور زمان تکامل ‌می‌یابد تا نمایشگر حال‌و‌هوای رویاها و خیال‌پردازی‌های هنرمند باشد.
نهایتاً با رویکردی انتزاعی و تواماً هندسی، مثبت‌ها و منفی‌ها در هم نوایی با هم، آزادشده از هر فضای بسته، مکالمه‌ی گنگ و شاعرانه را شکل می‌دهند که با نقطه‌ی آغاز جهان، با نقطه‌ی شروع همه‌چیز پیوند می‌خورد و تصویری از ذهن هنرمند به دست ‌می‌دهدِ؛ نمایش امیال و  آرزوها و بلند‌پروازی‌ها که با طعم خاک عجین می‌شوند و با جان و دل هنرمند سازگار و سیراب می‌شوند. حال اگر زمان برای هنرمند کافی باشد، از تجمع داده‌ها و آغشته‌شدنشان به خیال، گونه‌ای جدید ‌می‌تواند شکل گیرد. تلفیقی که در طول زمان تصویر یک گیاه را به یک اثر هنری تبدیل ‌می‌کند.

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد