گزارش تصویری نمایشگاه سرخوشی در گالری محسن

گزارش تصویری نمایشگاه سرخوشی در گالری محسن

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹

نمایش آثار امیرحسین زنجانی با عنوان سرخوشی

در گالری محسن

۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

 

امیرحسین زنجانی از جهان، زبان و احساسات تصویری ما سخن می‌گوید، عکاسی و نقاشی را به یکدیگر می‌آمیزد و موضوع را از نقاشی جدا می‌سازد.
در جهانی که ارتباطاتمان از مجرای شبکه‌ها ممکن می‌باشند ارتباطات غیرکلامی ما نیز به مدد اشکال و تصاویر ممکن شده‌اند. به اعتقاد امیرحسین زنجانی «ما در حال بازگشت به عصر زبان تصویری هستیم». در جهانی سرشار از تصاویر و عکس‌ها زیست می‌کنیم؛ گویی «دعوای عکاسی و نقاشی به سر آمده و امروز این دو رسانه به شکلی مسالمت‌آمیز و گاه مشترک موجب خلق آثار هنری می‌شوند». اشاره‌ی وی به گرهارد ریشتر نیز که معتقد بود:‌ «برای من بین یک منظره و یک نقش غیرتصویری هیچ تفاوتی وجود ندارد» شاهدی بر باور اوست. ریشتر نقاشی را با تغییر عکاسی آغاز کرد و انعکاس جهان بیرون در میان آثار وی برقرار ماند.
تصاویر میلیتاریستی در آثار امیرحسین زنجانی از سال ۱۳۸۸ دیده می‌شوند که گاه با «استعاره‌های کنایی» آمیخته شدند. در مجموعه‌ی آخر که سرخوشی (Euphoria) نام دارد تصاویر رسانه‌ای برقرار ماندند و نقاشی در این مجموعه با «بازی‌های رنگ و نور، کنش‌های نقاشانه، لکه‌ها و شره‌های رنگ، اتفاق‌ها، بافت و از این دست» عرصه‌ی وسیعی را حاصل ساخت. در این مجموعه می‌توان پرسه‌زنی زنجانی در میان عکس‌ها و رنگ‌ها و فرم‌ها را به تماشا نشست.

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد