ابوالفضل هارونی

Abolfazl Harouni

ویرایش اطلاعات

ابوالفضل هارونی

متولد ۱۳۷۷، ایران، تهران

تحصیلات

دریافت مدرک کارشناسی رشته‌ی نقاشی دانشگاه هنر تهران، ایران

بیوگرافی

مجموعه‌ی «اتاق مشرف به تالار»، اولین نمایشگاه انفرادی و اولین همکاری او با گالری این/جا است که شامل ۲۴ اثر در ابعاد و متریال‌های مختلف؛ و اغلب با تکنیک مداد رنگی و ورق طلا روی مقوا اجرا شده‌اند.

او از برگزیدگان هفتمین «دوسالانه‌ی نقاشی دامون‌فر» در سال ۱۳۹۷ است و هم‌چنین شرکت در چهار نمایشگاه گروهی از دیگر فعالیت‌های اوست. ابوالفضل هارونی، فارغ‌التحصیل رشته‌ی گرافیک از هنرستان، و پس از آن با تحصیل در رشته‌ی نقاشی در دانشگاه، هم‌زمان علاقه‌ی او به فرم‌های هندسی و سطوح تخت در معماری، کم‌کم او را به استفاده از این المان‌ها و فضاهای خارجی در نقاشی سوق داد

او درباره‌ی آثارش توضیح می‌دهد: «در سری اول کارهایم بر هویت در معماری تأکید داشتم. در مجموعه‌ی جدید بر روی هویت تصویر ایرانی کار کردم. رویکرد من در نقاشی، سطح، رنگ و تصویر است تا مبحث معماری یا نگارگری.

سطح، یکی از پایه‌های تصویری است که در شهر، خانه و... با آن در ارتباط هستیم و قابل لمس است. این سطح‌ها دارای هویت هستند؛ برای ما مهم می‌شوند، تبدیل به خاطره‌ می‌شوند یا از یاد می‌روند. من از ایجاد سطح‌ها و آزمایش آن‌‌ها برای ساخت یک تصویر یا حجم لذت می‌برم. دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی‌ را وارد کار می‌کنم و درنهایت به‌عنوان رسانه‌‌ی بیانی از آن بهره می‌برم.»

گستردگی نقاشی ایرانی، نقاش ایرانی را به شناخت تاریخچه و کارکردهایش در دوران خود و پس از آن ملزم می‌کند. رنگ‌ها و شکل‌ها در نگارگری، نشان‌گر بخشی از زیبایی‌شناسی و رنگ‌شناسی ایرانیان در طول تاریخ است که تا امروز در ذهن ما حضور دارد؛ هر‌چند کم‌رنگ و در ناخودآگاه جمعی‌ِ ما.

حراجی‌های شرکت‌کرده ابوالفضل هارونی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده ابوالفضل هارونی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار ابوالفضل هارونی

در حال بارگذاری تصاویر loading
Floor No.6
۲۰۲۰ | Floor No.6
20×33 سانتی‌متر
Floor No. 0
۲۰۲۰ | Floor No. 0
20×33 سانتی‌متر
Floor No. 9
۲۰۲۰ | Floor No. 9
20×33 سانتی‌متر
POETRY FRAME NO. 1
۱۴۰۰ | POETRY FRAME NO. 1
134×16 سانتی‌متر
loading
نمایش بیشتر

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد