کور پور

متولد ۱۳۶۶، اکستر، انگلستان

بیوگرافی

کور پور یک هنرمند ایرانی-انگلیسی است که به خاطر نقاشی های بزرگ الهام گرفته از ملیله پارسی معروف است. وی در سال 2010 از کالج هنر و طراحی اوتیس فارغ التحصیل شد و هم اکنون در لس آنجلس مستقر است
نقاشی های او کاملاً با جزئیات فرم فرش طی روندی پر زحمت ایجاد شده و اغلب ماه ها به طول می انجامد. برای هر اثر ، هنرمند در مورد تصویر فرش خاصی از کاتالوگ های نمایشگاه و حراج تحقیق می کند. او سپس تصویر را روی بومى که با چند لایه جسو چیده شده است ، ابریشمی می کند. با استفاده از چوب جارو برای استفاده از ، تار و پود فرشهای بافته شده دوباره ساخته می شود. پور سپس جزئیات هر ترکیب را با رنگ اکریلیک با رنگهای بسیار زنده تر ، با دست رنگ میکند. او پس از ماه ها کار مقدماتی ، قسمت هایی از تصویر را با یک سنباده مدور پاک می کند و متعاقباً این مناطق از بین رفته را دوباره رنگ می کند تا قطعه تمام شده تولید شود.

در مجموعه نقاشی های فرش ، تصاویر و نقش و نگارهای مرتبط با تاریخ بشریت مبادلات فرهنگی از اینترنت تهیه می شود و دوباره روی بوم زمینه سازی می شود. این ترکیب با عناصر بصری کنایه از تاریخ تجارت خارجی چین آغشته شده است. این عناصر شامل ظروف چینی چینی ، اژدها ، بودا ، ملکه دواجر سیکسی ، سنگ های دانشمند ، قیلین ، تصویری از مائو ، اسکلت ، گاو و عشایر جاده ابریشم است. فاقد روایت از پیش طراحی شده ، این اثر به دنبال انتقال بیننده به یک زمان و مکان مسطح است که در آن گذشته ، حال و آینده با هم زندگی می کنند.

از سال ۲۰۱۶ ، پور مجموعه جدیدی از آثار را با الهام از Japonisme - تأثیر هنر و زیبایی شناسی ژاپن بر فرهنگ غرب آغاز کرده است. این نقاشی های جدید - مرکب از بلوک های بزرگ رنگی و ترکیبی از هر دو شکل هندسی و شکل های آمورف بیشتر - نمایانگر اکتشاف مداوم او در ارتباطات بین فرهنگی و جابجایی است.

در سال ۲۰۱۵ ، نمایشگاه انفرادی وی با عنوان سامسارا در بنیاد دپارت در لس آنجلس ارائه شد.

حراجی‌های شرکت‌کرده کور پور

در حال بارگذاری تصاویر loading
Blue Streak McCoy
۱۳۹۵ | Blue Streak McCoy
فروش‌نرفته
Ozymandias, King of Kings
۱۳۹۳ | Ozymandias, King of Kings
۵,۷۲۵ پوند
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده کور پور

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار کور پور

در حال بارگذاری تصاویر loading
LITTLE SABZ
۲۰۲۲ | LITTLE SABZ
3.8×17.8×22.9 سانتی‌متر
LITTLE QERMEZ
۲۰۲۲ | LITTLE QERMEZ
3.8×17.8×22.9 سانتی‌متر
Eternal Springtime
۲۰۲۱ -۲۰۱۷ | Eternal Springtime
365.7×243.8 سانتی‌متر
Whos afraid of yellow, red and blue
۲۰۱۸-۲۰۲۰ | Whos afraid of yellow, red and blue
152.4×182 سانتی‌متر
loading
نمایش بیشتر

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد