اثر دیده‌نشده‌ی بهمن محصص در حراج آنلاین هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز

اثر دیده‌نشده‌ی بهمن محصص در حراج آنلاین هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز

دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

بیش از ۱۰۰ اثر از هنرمندان خاورمیانه به عنوان بخشی از حراج آنلاین هنر قرن بیستم/خاورمیانه ساتبیز به فروش گذاشته خواهند شد. گران‌ترین اثر این حراج مجسمه‌ای برنزی از هنرمند مصری، محمود مختار، به نام Au bord du Nil با قیمت تخمینی ۱۹۵ تا ۲۶۰ هزار دلار است. این مجسمه‌، زنی حامل کوزه‌ی آب است که عناصری از آرت دکو و مجسمه‌های مصر باستان را بازتاب می‌دهد و اشاره‌ای به مبارزه‌ی استقلال زنان در مصر است.

حراج مجسمه‌ای برنزی از هنرمند مصری، محمود مختار

اثری دیده‌نشده از بهمن محصص با نام Personaggio I با قیمت تخمینی ۷۰ تا ۹۰ هزار یورو که به مجموعه‌ی خصوصی مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا، نلسون راکفلر، تعلق داشته است در این حراج حضور دارد. این هنرمند نام‌آشنای ایرانی به سبب شباهت ویژگی‌ آثارش به کارهای انتزاعی پیکاسو «پیکاسوی ایرانی» شهرت دارد. 

اثر Personaggio I از بهمن محصص

در کنار اثری از محصص یکی از آثار فرامرز پیلارام، از بنیان‌گذاران مکتب سقاخانه که هنر مدرن را با خوشنویسی فارسی آمیخت، با قیمت تخمینی ۶۰ تا ۸۰ هزار یورو به فروش خواهد رفت. 

اثار فرامرز پیلارام

در کنار این دو اثر برجسته از محصص و پیلارام، ۱۳ اثر از هنرمندان ایرانی مدرن و متعلق به دهه‌ی ۱۹۶۰ همچون سهراب سپهری و مسعود عرب‌شاهی از مجموعه‌ی خصوصی شیلا و اریک آذری وجود دارند. هنرمندان جدید این حراج حسن قائمی و فریدون رحیمیآسا هستند که آثار ایشان نیز از مجموعه‌ی آذری به فروش خواهند رفت. این حراج به مدت یک هفته از ۲۹ مهر تا ۶ آبان برگزار خواهد شد و بخشی از آثار آن طی یک نمایشگاه عمومی در لندن روزهای شنبه و یک‌شنبه ۳ و ۴ آبان در معرض نمایش خواهند بود. 

برای مشاهده‌ی آثار هنرمندان ایرانی این حراج اینجا را کلیک کنید. 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد