گزارش تصویری نمایش‌ گروهی خبره نگر در گالری نگر

گزارش تصویری نمایش‌ گروهی خبره نگر در گالری نگر

چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

عنوان: خِبره نگر

گالری: نگر

نمایش گروهی

تاریخ برگزاری: ۱۳ خرداد تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

ساعات بازدید: ۱۳ تا ۲۱

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

____
نگارخانه نگر در نمایش گروهی خِبره نگر، آثار هنرمندان نصرالله افجه‌ای، پروانه اعتمادی، ناصر اویسی، صادق تبریزی، جمشید سماواتیان، عین‌الدین صادق‌زاده، مسعود عرب‌شاهی، ابراهیم فرجی، علی گلستانه، منوچهر معتبر، سیراک ملکنیان و منوچهر نیازی را ارائه کرده است. در این نمایش منتخبی از آثار هر هنرمند بر دیوارهای گالری نصب شده است.

در این میان دو اثر طراحی و سه نقاشی فیگوراتیو از منوچهر معتبر به نمایش گذاشته شده که با استفاده از رنگ سیاه -چنانچه امضای کارهای او استفاده از رنگ سیاه و فیگورهای سیاه‌پوش است- کنتراستی ویژه ایجاد می‌کند. 

 

همچنین در این نمایش چهار طراحی با مداد رنگی از علی گلستانه به نمایش گذاشته شده است. این مناظر با برداشتی انتزاعی و استفاده از رنگ‌ها با آثار سیراک ملکنیان، منوچهر معتبر و منوچهر نیازی در جایگاهی متناقض قرار گرفته‌اند. چشم‌اندازی که گلستانه به تصویر کشیده سرخوش، خوش‌بینانه و روشن می‌نماید در حالی‌که آن چیزی که ملکنیان، معتبر و نیازی می‌بینند تاریک‌تر است و همین تصور را در آثار خود تعمیم می‌دهند. 

 

آثار صادق تبریزی، ناصر اویسی و جمشید سماواتیان با استفاده از عناصر هنر نگارگری ایرانی و الهام از شخصیت‌های آن توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. در این نمایش نقاشی‌خط‌های عین‌الدین صادق‌زاده و نصرالله افجه‌ای برای علاقه‌مندان این هنر ارائه شده است. 

 

دیگر آثار به نمایش درآمده در «خِبره نگر» یک اثر ترکیب مواد روی بوم از مسعود عربشاهی، دو اثر طراحی با مداد از پروانه اعتمادی و دو اثر پرتره از ابراهیم فرجی هستند. تمام آثار به‌ نمایش در آمده در «خِبره نگر»، آثاری از هنرمندان برجسته‌ی ایرانی در چند دهه‌ی اخیر است.

 

📝 الهه رمضانی مقدم

📷 گل‌سمن مهدیان

 

🏷 این گزارش به سفارش و با حمایت گالری نگر تهیه و تنظیم شده است.

🏷 حقوق تصاویر متعلق به گالری‌اینفو است.

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد