«نه اثر از هنر مدرن ایران» گالری باوان در رویداد «هارمونی‌های خانه» گالری کرام‌ول پلِیس لندن

«نه اثر از هنر مدرن ایران» گالری باوان در رویداد «هارمونی‌های خانه» گالری کرام‌ول پلِیس لندن

سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳

هارمونی‌های خانه: تارهای هنری که ما را به هم پیوند می‌زنند» که از ۹ خرداد و در سومین دوره خود به میزبانی کرام‌ول پلیس برگزار خواهد شد، یک رویداد فرهنگی دوهفته‌ای است که آثار هنری متنوعی از جنوب‌غرب آسیا، شمال آفریقا و دیاسپورای این سرزمین‌ها را به نمایش می گذارد.

 گالری باوان به عنوان بخشی از این رویداد، «نه اثر از هنر مدرن ایرانی»  را از ۹ خرداد به نمایش می‌گذارد؛ نمایشی که به بررسی آثار نه هنرمند برجسته مدرن ایرانی می‌پردازد که برای درک فرهنگ معاصر و تاریخی ایران بسیار مهم هستند. این نمایش به سرپرستی تکین آغداشلو، ظهور هنر مدرن ایران در اواخر دهه ۱۹۴۰ را تحت‌تأثیر تلفیقی از جنبش‌های هنری غرب و میراث فرهنگی غنی ایران برجسته می‌کند که علاوه بر خلق آثاری مدرن و در راستای هنر غرب، منجر به جنبش‌هایی کلیدی از جمله سقاخانه و احیای خوشنویسی فارسی شد که ریشه در فرهنگ عامیانه سنتی ایران و سنت‌های شیعه اسلام داشتند. در این نمایش که تا ۱۳ خرداد ادامه خواهد داشت آثاری از آیدین آغداشلو، مسعود عربشاهی، محمد احصایی، منیر فرمانفرمائیان، سیراک ملکنیان، علی‌اکبر صادقی، پرویز تناولی، منوچهر یکتایی و حسین زنده‌رودی به نمایش گذاشته خواهند شد.

«هارمونی های خانه» به موضوعاتی مانند میراث، نوآوری، و روایت‌های مشترک تاکید می‌کند و تاریخ غنی فرهنگی و روح پویای هنر این مناطق را ستایش می‌کند. این رخداد با ترکیب هنر سنتی و معاصر، گفت‌وگویی را خلق می‌کند که فراتر از زمان و مکان است و اهمیت تنوع فرهنگی و مشارکت همه جوامع در چشم‌انداز فرهنگی جهانی را نمایندگی می‌کند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد