اخبار کوتاه هفته‌ی سوم فروردین ۱۴۰۰

اخبار کوتاه هفته‌ی سوم فروردین ۱۴۰۰

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰

دیوید هاکنی: NFT برای کلاهبرداری است
دیوید هاکنی که گران‌قیمت‌ترین هنرمند زنده‌ی جهان به شمار می‌رود، به NFT علاقه‌مند نیست. او در گفت‌وگو با پادکست Waldy and Bendy's Adventures in Art اثر Beeple را که به قیمت ۶۹ میلیون دلار به فروش رفت احمقانه خواند و گفت: «من تصاویر را دیدم ولی معتقدم همچون چیزهای کوچک و احمقانه‌ای به نظر می‌رسند. در واقع نتوانستم بفهمم چیست». 

آرت دبی؛ گواهی بر اشتیاق مجموعه‌داران به خرید آثار هنری
آرت دبی به عنوان نخستین آرت‌فر حضوری پس از آغاز پاندمی با موفقیت برگزار شد. این آرت‌فر شاهد حضور مشتاقانه‌ی خریداران و مجموعه‌داران بود و بسیاری از مجموعه‌داران این آرت‌فر را با توانایی حضور جدی در عرصه‌ی بین‌المللی هنر ارزیابی کردند. آرت دبی جهت رفع نگرانی‌ها از گالری‌های شرکت‌کننده هزینه‌ای دریافت نکرد بلکه تنها درصدی از فروش را دریافت کرد. 

آرمری شو فضای نمایش دیجیتال خود را آغاز می‌کند
آرمری شو، از بزرگ‌ترین آرت‌فرهای نیویورک، به‌زودی فضای نمایش دیجیتال خود را آغاز خواهد کرد. نخستین نمایشگاه با عنوان «پاندمی یک درگاه است» در تاریخ ۲۶ فروردین با آثاری از ۲۰ هنرمند برگزار خواهد شد. این نمایشگاه با الهام از مقاله‌ای نوشته‌ی Arundhati Roy توسط Daniel S.Palmer تنظیم شده است. در این مقاله از اینکه چگونه می‌توان پاندمی کرونا را به عنوان فرصتی برای گسست از گذشته و تصور یک جامعه‌ی عادلانه‌تر دید، بحث شد. 
این نمایش در سایت آرمری شو برای همگان قابل مشاهده است. 

نمایش ۱۲۰ هزار اثر از مرکز پمپیدو در سراسر فرانسه
این مجموعه که بزرگ‌ترین مجموعه‌ی هنر مدرن و معاصر اروپاست طی مدت ۳ سال بازسازیِ این مرکز در معرض نمایش خواهد بود. طی مدت بازسازی مرکز پمپیدو از پایان ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶، ۱۲۰ هزار اثر از این مرکز در سراسر فرانسه به نمایش درخواهند آمد.
مرکز ژرژ پمپیدو در سال ۲۰۲۷ با بزرگداشت ۵۰ سالگی‌اش بازگشایی خواهد شد. 

معرفی هیئت انتخاب و داوری نهمین دوسالانه‌ی ملی نقاشی
شورای سیاست‌گذاری دوسالانه‌ی ملی نقاشی هیئت انتخاب و داوری نهمین دوره‌ی این دوسالانه را انتخاب و اعلام کردند. اعضای هیئت انتخاب عبارتند از: علیرضا آدم‌بکان، فریدون امیدی، بهزاد حاتم، داریوش حسینی، لیلی رشیدی، رزیتا شرف‌جهان و علی نصیر. اعضای هیئت داوران نیز به شرح زیر است:
مهرداد اسکویی، بهزاد حاتم، علی ذاکری، رزیتا شرف‌جهان، کامران صفابخش، شهروز صدر فرزانه و علی نصیر
نهمین دوره از دوسالانه‌ی ملی نقاشی پس از نه سال توسط انجمن هنرمندان نقاش و با حمایت اداره‌ کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه‌ی توسعه‌ی هنرهای تجسمی معاصر در شهریور ۱۴۰۰ به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.

وضعیت قرمز؛ لغو بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری تهران
با اعلام وضعیت قرمز در شهر تهران هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، تعطیلی فعالیت موزه‌ها و گالری‌ها را ضروری دانست. او تأکید داشت که موزه‌ها و گالری‌ها ملزم به رعایت قوانین ستاد ملی کرونا تا بهبود وضعیت هستند. پس از اظهارات مظفری تعدادی از گالری‌ها تعطیلی خود را اعلام داشتند و برخی با بازدید محدود و با هماهنگی قبلی فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد