;
در چیدمانهایی از نقاشی طبیعتبیجان (شامل گلها و میوهها)، در ترکیبی ساختارمند با نوشتار و رنگهای گرم و پر انرژی درهم تلفیق شده تا بدون در نظر گرفتن چارچوبهای سنتی خطاطی و الگوهای از پیش تعیینشده در نقاشی، تصویری کمالگرایانه و رها، از اندیشه پویای هنرمند را نشان دهد.
حقیقی به دنبال «خوشنویسی» نیست او میکوشد تا از خط به مثابه موتیفی تصویری در تکمیل فرآیند نقاشیهایش بهره بگیرد. در اینجا مسئله ترکیببندی و انتخاب رنگهای پربسامد، پیوندی ناگسستنی میان عناصر تصویری و نوشتار ایجاد کرده و این بافتار رنگارنگ، با ایجاد ریتم و کلیتی خودبسنده، حرکتی پیوسته و سیال را در سطح بوم القا میکند که هر بینندهای را افسون خواهد کرد.
کیانوش معتقدی