;
خانه ای به اندازه
در رو در رویی با سوژهای که مناسب حال هم باشد همیشه این نگرانی هست که جذابیت موضوع و اِلِمانها به صحنهای روایی و تئاترال منجر نشود، آنهم در ژانر رئالیزمی که احساس میکنم در دلِ کار من وجود دارد.
چهار دیواری که گمان میرود برآمده از سنت شاقول کشی است و مشتقات ساختاری-اخلاقی در پیاش ریخته شده، چارچوب و موضوع تابلوهای پیش رو است.علائم و نشانهها بر در و دیوار آن قدر هست تا بشود گلچینی از لحظات متغیر روزها و شبهای آدمهای رفته و آمده را در وضعیتی مینیمال اما متکی به فنون بصری - و بازشناسی آنها به نحوی که در تماشاگر نیز احساسی مشترک ایجاد کند- مشاهده کرد.
علیرضا باقی، تابستان ۹۷